Badania Diagnostyczne

CENNIK BADAŃ LABORATORYJNYCH

MORFOLOGIA Z ROZMAZEM

4,00ZŁ

ODCZYN BIERNACKIEGO

3,50ZŁ

BIAŁKO C-REAKTYWNE (CRP)

5,00ZŁ

ASPAT

3,00ZŁ

ALAT

3,00ZŁ

GGTP

3,50ZŁ

BILIRUBINA POŚREDNIA

3,00ZŁ

BILIRUBINA BEZPOŚREDNIA

3,00ZŁ

GLIKEMIA

3,00ZŁ

MOCZNIK

3,00ZŁ

KREATYNINA

3,00ZŁ

APTT

4,00ZŁ

INR

4,00ZŁ

PROTEINOGRAM

15,00ZŁ

ASO

10,00ZŁ

SÓD

3,00ZŁ

POTAS

3,00ZŁ

WAPŃ CAŁKOWITY

3,00ZŁ

MAGNEZ

3,00ZŁ

ŻELAZO

3,00ZŁ

KWAS FOLIOWY

18,00ZŁ

WITAMINA B12

20,00ZŁ

TYREOTROPINA (TSH)

11,00ZŁ

WOLNA TYROKSYNA (FT4)

12,00ZŁ

WOLNA TRÓJJODOTYRONINA (FT3)

12,00ZŁ

PRZECIWCIAŁA ANTY-TG

24,00ZŁ

PROLAKTYNA PRL

14,00ZŁ

BADANIE OGÓLNE MOCZU

4,00ZŁ

BADANIE KAŁU NA POSIEW

12,00ZŁ

POZIOM LEKÓW

KWAS WALPROINOWY

30,00ZŁ

KARBAMAZEPINA

30,00ZŁ

LIT

30,00ZŁ

BENZODIAZEPINY

30,00ZŁ

LAMOTRIGINA

80,00ZŁ

Trening Umiejętności Społecznych

Trening umiejętności społecznych to pomoc dzieciom w nabywaniu umiejętności społecznych, umiejętności asertywności, budowaniu więzi, umiejętności negocjowania . Kontakty społeczne sa naturalna potrzeba człowieka ,w stopniu zgodnym z aktualnym etapem rozwoju i zdolnością uczenia się . Pozytywna konsekwencja dobrych kontaktów społecznych jest rozwijanie się pozytywnej samooceny, umiejętności polegania na sobie i szacunku do samego siebie jak również nawiązywanie dobrych przyjaźni oparcia społecznego. Ważne wydaje się, aby dzieci, potrafiły zachować równowagę pomiędzy więzią z innymi a zachowaniem własnej niezleżności.
Nieprzystosowanie społeczne, niezależnie od przyczyny jego powstania, może mieć dalekosiężne konsekwencje. Dzieci ,którym nie udaje się rozwinąć umiejętności społecznych, często doświadczają trudności i dyskomfortu w dalszym życiu, także już jako osoby dorosłe .
Powodów nieprawidłowego funkcjonowania emocjonalno-społecznego może być wiele .Może to wynik nieprawdłowego rozwoju psychoruchowego, narządów wzroku, słuchu, dysfunkcji szczególnie w grupie dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera, objawami ADHD, dysleksją zaburzeniami integracji sensorycznej i wśród dzieci z różnego typu trudnościami szkolnymi.
Takie dzieci są często postrzegane jako niewrażliwe lub przemądrzałe, łatwo wpadają w niepokój lub złość. Ich niezdarność i niepokój mogą powodować, że inni w ich towarzystwie będą się czuć niekomfotowo, a wynikające z tego negatywne doświadczenia w relacjach społecznych mogą wywoływać u nieprzystosowanych społecznie dzieci niską samoocenę i utrudniać im naukę.
Oferujemy dzieciom warsztaty kształtowania umiejętności społecznych, których program oparty jest o etapy rozwoju , charakterystyczne dla każdego wieku dziecka w pracy wykorzystujemy metodę nauki przez zabawę igry, elementy socjoterapii i atrterapii
W programie zajęć
:-integracja z rówieśnikami w grupie, wspólna zabawa, nauka komunikowania się z innym dzieckiem ,podejmowaniem współpracy.
-rozwijanie umiejętności i zabawy :grupowe zabawy przedszkolne, gry i zabawy oparte na naprzemienności, wprowadzanie zabaw „na niby” i tematycznych
-rozwijanie społecznych umiejętności przedszkolnych, przestrzegania reguł pracy w grupie, czekania na swoja kolej, zgłaszania się skupiania uwagi, reagowania na polecenia. Kierowane do grupy
-przenoszenie wyuczonych umiejętności na sytuacje codzienne
Zajęcia odbywają się w stałych, małych 6-8osobowych grupach.
Grupę prowadzi mgr Dorota Kloch

Grupa terapeutyczna

Grupa terapeutyczna jest jedną z standardowych formy psychoterapii ,zalecane przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne i Psychiatryczne w zakresie pomocy psychologicznej dla dzieci i młodzieży. Jest” formą laboratorium” , które pozwala na eksperymentowanie nowych form doświadczania i reagowania oraz kontaktu z ludźmi i ze sobą, aby następnie przenieść je do życia realnego. Współpraca i relacje w grupie rówieśniczej są najbardziej znaczącą i naturalną formą kontaktu w okresie dzieciństwa i okresie nastoletnim.
Grupa terapeutyczna stwarza warunki bezpieczeństwa i uważności, umożliwiające przyglądanie się sytuacjom i relacjom ,poznania własnych sposobów zachowania i przeanalizowania skuteczności ich działania oraz konsekwencje z nich wynikające. Grupa daje bezpośrednia okazje do przekonania się czego każdy z nas potrzebuje ,aby w kontakcie z innymi czuć się jednocześnie bezpiecznie i niezależnie. Udział w terapii grupowej umożliwia pokonywanie trudności i odnajdowanie własnej drogi wyboru.
Nasza oferta skierowana jest do młodych osób , które:
– doświadczają trudności w kontaktach i porozumiewaniu się z rówieśnikami i osobami najbliższymi,
-często czują się samotne, przygnębione.
– miewają nagłe i nieprzewidywalne zmiany nastroju
-czują się często niepewne, przeżywają lęk w trudnych sytuacjach
-doświadczają nieprzyjemnych stanów i objawów emocjonalnych,
-trudności w radzeniu sobie ze stresem
-niskiego poczucia własnej wartości,
-wycofywania się z trudnych sytuacji
Udział w grupie pozwala m.in aby :
– dowiedzieć się jak jesteśmy postrzegani oraz jak tworzyć satysfakcjonujące relacje
-poczuć się swobodnie wśród rówieśników, być bardziej otwartym i pewnym siebie
-poprawić świadomość własnych emocji, uczuć i potrzeb oraz nauczyć się ich konstruktywnego
przeżywania i wyrażania
-bardziej zaufać sobie i innym
-rozszerzyć możliwości własnego działania i wyborów
-zbudować niezależność osobistą przy jednoczesnym uwzględnieniu współzależności z innymi
-kontrolować swoje emocje i zachowania
-zniwelować nieprzyjemne objawy lęku, drażliwości, obniżonego i chwiejnego nastroju, wycofania społecznego
-wzmocnić pewność siebie.
Opieka merytoryczną przebiegu grupy sprawuje mgr Dorota Kloch-psycholog dziecięcy.
Udział w grupie poprzedzony jest konsultacją dziecka lub nastolatka oraz rozmową z rodzicem, na której omawia się celowość udziału dziecka w grupie, oraz warunki funkcjonowania grupy min tajemnicę terapeutyczną, postepowanie w sytuacjach kryzysowych.Istotnym kryterium podziału na grupy oprócz specyfiki problemów jest wiek dziecka lub nastolatka.

Trening radzenia sobie ze stresem – relaksacja

TRENING RELAKSACYJNY  jest to kontrolowane zmniejszenie napięcia psycho-fizycznego w całym ciele. Celem relaksu jest redukcja aktywności organizmu. Jego krótkotrwały odpoczynek odczuwany jest jako wewnętrzny spokój, przyjemna demobilizacja, a nawet łagodna euforia. Trening relaksacyjny przyspiesza regenerację organizmu po zwiększonym wysiłku, poprawia komfort psychiczny i ułatwia koncentrację przygotowując do czekających go zadań.

Treningi relaksacyjne przeznaczone są dla ludzi w różnych grupach wiekowych, zmęczonych, doświadczających silnych stresów, przeciążonych, mających problemy z rozluźnieniem i odpoczynkiem.

Systematyczny trening relaksacyjny:

  • Obniża poziom lęku,
  • Stabilizuje reakcje emocjonalne,
  • Poprawia samopoczucie,
  • Poprawia odporność psychiczną,
  • Redukuje napięcie psychofizyczne i zmęczenie,
  • Uczy działań antystresowych
  • Pomaga w ujawnieniu i odreagowaniu negatywnych emocji,

Aby uzyskać efekty treningu relaksacyjnego konieczne jest uczestnictwo w cyklu 4-8 sesji relaksacyjnych. Sesje te prowadzone są w odpowiedniej sali na materacach. Liczba uczestników może wynosić 4 do 6 osób. Sesje relaksacyjne trwają do 50 minut. Podczas sesji relaksacyjnych często wykorzystywana jest odpowiednio dobrana muzyka, ułatwiająca rozluźnienie.

Sesje relaksacyjne odbywać się będą w Centrum Terapii  Empatika raz w tygodniu przez okres 6 tygodni. Prosimy o obecność na zajęciach w luźnych strojach, nie krępujących ruchów.

Osoba prowadząca: Wioletta Borkowska.

Grupa rozwoju osobistego

Czyli forma treningu interpersonalnego może być  intensywnym doświadczeniem grupowym, w trakcie którego uczestnicy wchodzą ze sobą w bezpośrednie interakcje, poznając lepiej swoje sposoby reagowania na innych ludzi i dowiadując się, jak inni reagują na nich. Służy to pogłębieniu świadomości własnych myśli, uczuć i zachowań, lepszemu rozumieniu siebie i innych oraz eksperymentowaniu nowymi, bardziej korzystnymi sposobami kontaktu. Od tego w jaki sposób wchodzimy w kontakt z innymi ludźmi, w jaki sposób budujemy relację oraz pokazujemy siebie, swoje potrzeby, uczucia i oczekiwania zależy nasze poczucie satysfakcji i spełnienia w relacjach międzyludzkich. Często w życiu codziennym nie zauważamy swoich trudności, albo zauważamy je, ale trudno nam określić, jakie powinniśmy wprowadzić zmiany, aby być zadowolonym ze swoich kontaktów z ludźmi. Zdarza się też, że źródeł kłopotów dopatrujemy się w innych osobach, albo próbujemy wprowadzić zmiany, ale ciągle popełniamy te same błędy.

Dlatego też, jeśli:

-chcesz przyjrzeć się swojemu funkcjonowaniu w relacjach z innymi ludźmi (bliskimi, znajomymi, w relacjach zawodowych),
-chcesz poprawić lub zmienić swoje funkcjonowanie w relacjach międzyludzkich,
-chcesz odkryć swoje mocne strony i zasoby,
-chcesz przyjrzeć się swoim trudnościom i źródłom, z których one wynikają,

zapraszamy Cię na trening interpersonalny.

Grupa dla osób z zaburzeniami lękowo–depresyjnymi

Każdy z nas czuje czasami niepokój. Napięcie w miejscu pracy, publiczne wystąpienia, rozkłady zajęć stawiające bardzo wysokie wymagania, decyzje do podjęcia, rywalizacja, współzawodnictwo czy pisanie egzaminu mogą prowadzić do uczuć niepewności a nawet strachu….
Zaburzenia lękowe czy depresyjne to przedłużające się stany lękowe, stany obniżonego nastroju często bez obiektywnych, konkretnych przyczyn. Bardzo często paraliżują, znacznie ograniczają one życie osoby dotkniętej nimi we wszystkich sferach, wpływ na zachowanie, myślenie, emocje i zdrowie fizyczne. Zaburzenia lękowe i depresyjne są najbardziej powszechnymi problemami występującymi w naszym życiu. Są rozpowszechnione wśród kobiet i wśród mężczyzn, dotykają zarówno dzieci jak i dorosłych. Zaburzenia lękowe i depresyjne są chorobami. Mogą być diagnozowane i leczone. Często jednak są traktowane jako psychiczne słabości lub niezrównoważenie emocjonalne, co powoduje społeczną nieakceptację, a ze strony osób borykających się z nimi- niechęć do szukania pomocy i wstyd.
Zrozumienie faktów związanych z zaburzeniami lękowymi i depresyjnymi jest bardzo ważne. Uświadomienie sobie, że są to zaburzenia chorobowe, które mogą być leczone, pomoże usunąć brak akceptacji i zachęci chorych do szukania dostępnych środków leczenia.

Jeśli chcesz:
-poradzić sobie z napadami paniki, których doświadczasz;
-zmniejszyć doświadczanie lęku w różnych sytuacjach życiowych i relacjach interpersonalnych;
-nauczyć się radzenia sobie z nadmiernym lękiem, niepokojem i obawami ograniczającym życiowe funkcjonowanie;
-poradzić sobie ze smutkiem, przygnębieniem, obniżonym nastrojem, brakiem przeżywania przyjemności;
-uporać się z perfekcjonizmem i nadmiernymi oczekiwaniami wobec siebie;

Proponujemy udział w grupie, w której praca polega na rozpoznaniu źródeł lęku oraz nie przystosowawczych sposobach radzenia sobie z nimi. Następnie celem pracy terapeutycznej jest zastąpienie ich konstruktywnymi sposobami radzenia sobie z lękiem. Celem jest też edukacja na temat lęku, mechanizmów jego powstawania i znaczenia lęków w życiu danej osoby.

Osoba prowadząca mgr Wioletta Borkowska.

Grupa terapeutyczna dla Osób z Doświadczeniem Przemocy (w tym DDA,DDD)

Doświadczenie życia z syndromami przemocy niesie ze sobą bardzo dużo trudności, które to przekładają się na funkcjonowanie w dorosłym życiu. Impulsywność, gwałtowność czy nieprzewidywalność zachowań jednego lub obojga rodziców, niepewność, niepokój, lęk, brak poczucia bezpieczeństwa, odrzucenie, czy brak stabilnego systemu wartości sprawia, że wykształcamy schemat zachowań, który sprawdza się w dzieciństwie i daje możliwość przeżycia, jednak w dorosłym życiu znacznie utrudnia funkcjonowanie i jest źródłem licznych trudności, które uniemożliwiają dalszy rozwój. Problemy te mogą dotyczyć m. in. nieadekwatnego poczucia własnej wartości, trudności w nazywaniu, przeżywaniu i radzeniu sobie z uczuciami, braku świadomości potrzeb, jak również rozumieniu i realizacji ich, trudności w tworzeniu bliskich relacji, braku otwartości, czy trudności w stawianiu granic osobistych.
Grupa jako środowisko terapeutyczne sprzyjać będzie lepszemu poznawaniu siebie, swoich wzorców kontaktowania się z innymi oraz budowania z nimi relacji. Dzięki uczestnictwu w grupie terapeutycznej można poznać swoje schematy myślowe, nawyki w sposobie przeżywania, zachowania oraz konsekwencje jakie wywołują. Dzięki pogłębieniu samoświadomości oraz zwiększeniu możliwości wyboru łatwiejszym stanie się dokonanie pożądanych zmian.

Jeśli chcesz :

– Rozstać się z doświadczeniami przemocowymi
– Zmienić obraz samego siebie oraz nastawienie do samego siebie
– Uporządkować obecne życie
– Nabyć umiejętności interpersonalnych

Zapraszamy Cię do grupy, której praca będzie opierała się na następujących celach :

-Rozpoznanie i zrozumienie historii własnego życia i doświadczeń
-Rozpoznanie i uświadomienie własnych praw
-Uświadomienie niezaspokojonych potrzeb
-Rozpoznanie doświadczeń krzywd osobistych , uznanie i przeżycie ich
-Praca nad zaopiekowaniem się swoim wewnętrznym dzieckiem
-Przepracowanie traum
-Rozpoznawanie przekonań nabytych od rodziców oraz budowanie własnych
-Praca nad nieadekwatną samooceną oraz nad akceptacją siebie wraz z poszukiwaniem własnych zasobów osobistych
-Praca nad rozpoznawaniem uczuć, nazywaniem ich oraz wyrażaniem
-Trening asertywności – praca nad pewnością siebie, stawianiem granic osobistych, wyrażaniem własnego zdania, odmawianiem
-Nauka satysfakcjonującego kontaktowania się z ludźmi oraz tworzenia trwałych, bliskich związków
-Poszukiwanie własnych celów życiowych i tworzenie nowej hierarchii wartości
-Planowanie konstruktywnych zmian w różnych obszarach życia
-Nabywanie umiejętności rozwiązywania aktualnych problemów.

Czas trwania grupy – 12 miesięcy. Grupa zamknięta, licząca około 10 osób.

Osoba prowadząca mgr Ewelina Czyżak- Żeleżnicka

Grupa wsparcia dla opiekunów osób z zespołami otępiennymi, w tym z chorobą Alzheimera

Forma wsparcia psychospołecznego, w której członkowie świadczą sobie różnego rodzaju pomoc. W spotkaniach grupy wsparcia biorą udział osoby doświadczające konkretnego problemu życiowego lub konkretnej sytuacji życiowej. Grupa wsparcia ma charakter samopomocowy, czyli jedynie moderowany przez psychologa, samodzielnie i wspólnie tworzy bezpieczne dla siebie środowisko, w którym można obserwować i przepracowywać swoje trudności. Sprzyja rozwijaniu nowych sposobów radzenia sobie z problemami i nowych strategii zachowania.

Osoba prowadząca Monika Kędra